21.6.15

Pumppu vuotaa

Viikko sitten viikonloppuna sain vihdoin otettua syylärin irti ja purettua osat. Jakopään puolella vuodon syy näyttäisi olevan vanha stefa. Uusi löytyi eikä maksanut kuin 4 euroa.


Hydraulipumpun päässä vuoto näyttää ikävä kyllä tulevan itse pumpun akselitiivisteestä. Monimutkaisempi juttu. Cessnan pumppuja, eikä osia siihen saa mistään. Hydrauliikkaliikkeessä eivät huolineet pumppua liikkeeseen, mutta ehdottivat että yritän avata sen itse. Mikäli pumppu ei ole liian kulunut, ja stefa sattuisi olemaan joku standardi tuumakoon stefa, saattaisi hommasta selvitä vielä halvalla.


Eilen juhannusta juhlistaakseni avasin pumpun. Tuota pumpun päässä olevaa booriholkkia en vaan saanut millään irti. Vedin kyllä ulosvetäjällä melko lujaa ja lämmitin holkkia kuumailmapuhaltimella. Pitäiskö sen lähteä ihan vetämällä?

12-kulmaisiin pultinpäihin kävi K-raudan hylsysarjan 10mm hylsy. Pumppu on sisältä jonkin verran kulunut. Amatöörinä en osaa sanoa, onko liikaa vai tuleeko tästä vielä kalu, jos saadaan akselitiiviste vaihdettua.



Mikäli pumpusta ei tule kalua, täytynee alkaa miettiä nokkapumpun asentamista keulalle. Siihen saisi varmaan kiinnitteet värkättyä itse, kunhan sopiva booriakseli löytyy. Toinen vaihtoehto olisi tämä paketti: http://www.nettikone.com/valmet/502-700-900-1100/1382735, mutta uskon nokkapumpun tulevan halvemmaksi.

1 kommentti:

  1. Anonyymi9.9.22

    Meillä tuo pumppu oli myös epäkunnossa, mutta sai mies sen sitten korjattua. Vielä ei ole saatu käyttöön, pikapolttoöljyä tulisi vielä hankkia. Sitten saakin alkaa puimaan. https://www.tankkauspartio.fi/palvelumme-tyomaille/

    VastaaPoista