28.10.18

Jarruja ja ruiskutusennakon ihmettelyä

Lopulta vasemman puolen jarruihin tuli uudet kitkapinnat, jouset ja uusi työsylinteri. Toivottavasti nyt toimii edes kaksi vuotta avaamatta. IKH:n osat vaikuttivat jotenkin laadukkaimmilta kuin ennen ja homma onnistui ilmaamisineen aika helposti.

 Uudet paisuttimen jouset paikoillaan. 16€/kpl. Toivottavasti vaihtaminen kannatti.

Uusi työsylinteri IKH:lta.


Booreihin ohuesti vaseliinia



Sisempi jarrulevy paikoillaan


 Työsylinteri
Ilmausruuviin laitoin muutaman kierroksen putkiteippiä ympärille. Ruuvi oli melko väljä työsylinteriin ja näin sain vältettyä jarrunesteen vuotamisen kierteiden välistä ilmatessa.

Paketti kantta vaille valmiina. Myös tuo jarrupalauttimen jousi on uusi.


Pumppu- ja suutinremontti paransi käyntiä jonkin verran, mutta vieläkin tyhjäkäynnistä puuttuu sellaista tiettyä terhakkuutta. Epäilin, että ajoitus olisi liian myöhällä. Se jäi pumppua asentaessa tarkastamatta. Lisäjännitystä aiheuttaa se, että pumppu on tiivistetty liimalla. Jos ajoitis on väärin, joutuu vielä purkuhommiin ja tekemään tiivisteen.

 Kuten näkyy, tiivis on muttei liiku helposti...

 Otin kaksi ekaa polttoaineputkea irti ja ainoastaan löysäsin 3. ja 4. sylinterin putket.

Tässä kohtaa voi havaita nestepinnan heilahtavan ykköspytyn nipassa. Eli näyttäisi, että ennakko on aika lailla kohdallaan - ehkä vähän isompikin kuin vauhtipyörään merkitty 18 astetta.


Itse asiassa vauttipyörän merkki on kuin mulla timpurihommissa - luvun 18 keskellä on viiva ja sen yläpuolellla vielä toinen. Kumpaan näistä oikein pitäisi luottaa?


Jotta outoutta olisi maksimi määrä, sanoo Valmet 700 ohjekirja, että ennakon pitäisi olla 20 astetta. Joka tapauksessa annan tuon nyt olla noin.

1 kommentti:

  1. Anonyymi24.1.22

    Sands Casino & Resort, NV: $2 Billion Renovation
    An $2.5 샌즈카지노 billion project on the Las Vegas Strip will combine several 더킹카지노 key fun88 vin elements of the renowned casino hotel, including its recently completed

    VastaaPoista